hi tower napisał:
pietruch napisał:
(...) a dla Elbląga to po prostu szansa (aktywizacja bezrobotnych, wzrost gospodarki w regionie itd.).
To proszę napisz, jako fachowiec, na co dokładnie jest to szansa. Jakie towary, w jakiej formie i jakimi statkami mają być przeładowywane w porcie w Elblągu w stosunku to tego co teraz pływa po Bałtyku? Konkrety proszę...
HiTower z całym szacunkiem dla Twojej osoby, ja w moich postach nie byłem w żaden sposób uszczypliwy, więc nie rozumiem, skąd te ukryte igiełki w Twoim poście

.
W żadnym wypadku nie czuję się fachowcem aniżeli też specjalistą, ponieważ w kontekście TSL zdobyłem tylko podstawową wiedzę, a zawód, który mam przyjemność wykonywać jest bardzo daleki.
Jednak czy tego chcemy czy nie, transport pełni kluczową rolę w naszym życiu. Transport ludzi, towarów, produktów pierwszej potrzeby jak i tej dalszej...
W tym przypadku przekop mógłby umożliwić rozwój transportu intermodalnego, czyli przewóz dóbr więcej niż 1 gałęzią transportu.
Przykładem zbliżonym może być Odra Trans Logistics, która funkcjonuje na zachodniej części kraju.
Drugim przykładem jest spory terminal w Sławkowie na południu kraju, będący terminalem przeładunkowym wykorzystującym gałęzie transportu kolejowego, lotniczego (KAT - Pyrzowice) oraz drogowego (autostrada A4). Ze względu na swoje położenie geograficzne, stanowi terminal przeladunkowy w transporcie do Czech, Słowacji, Ukrainy i Niemiec. Pod poniższym linkiem przesyłam grafiki prezentujące powyższy wpis:
www.euterminal.pl/pl/10:Firma
Uważam, że powyższe zastosowanie w kontekście Elbląga również by się sprawdziło. Dla samego miasta to aktywizacja bezrobocia (nota bene wysokiego).
Natomiast dla trójmiasta nie stanowiłoby to żadnej konkurencji (bez rozbicia na Gdańsk/Sopot/Gdynię tylko traktując jako jedność), a nawet wsparcie. Mieszkałem 5 lat w trójmieście, które miło wspominam, jednak każdy mieszkaniec tej aglomeracji ma świadomość jak niewydolna stała się aglomeracja.
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni czy też ul. Kontenerowa przy Stogach to 1 olbrzymi korek, który przy obecnych przeładunkach w portach trójmiejskich i infrastrukturze nie nadąża być odbieranym przez transport kołowy. Trójmiasto stało się wąskim gardłem

. Rozbudowa portu w Gdyni czy Portu Centralnego w Gdańsku na nic się nie zda, jeżeli nie pójdzie za nimi rozbudowa infrastruktury lub też budowa terminali bardziej w głębi kraju vide Elbląg.
Na koniec kusiło mnie by zadać pytanie, "skoro tak bardzo nie lubisz wątków politycznych na forach wędkarskich to skąd wziął się ten temat?", ale liczę bardzo na to, że Twoja odpowiedź będzie równie merytoryczna, bez żadnych złośliwości. W dziedzinie rybołówstwa i ichtiologii masz z pewnością olbrzymią wiedzę. Liczę, że Twoja odpowiedź również będzie merytoryczna tak jak w innych kategoriach

.
Pozdrawiam.