Robinson - sprzęt wędkarski

Przynęty na pstrąga

Miejsce na Twoją reklamę na forum wędkarskim

Dragon sprzęt wędkarski

Okulary wędkarskie polaryzacyjne Solano

Witamy na forum wędkarskim FORS, Gość
Login: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zdrowy styl życia

Zdrowy styl życia 2018/02/21 13:03 #177055

Czy są tu jakieś osoby dbające o figurę i formę? Z chęcią przygarnę wszystkie rady, wskazówki, przepisy na dania dietetyczne itp.

Zdrowy styl życia 2018/02/21 21:44 #177074

  • Dominik91
  • Dominik91 Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 898
  • Podziękowań: 894
Przedewszystkim regularne posiłki w równych odstępach czasu. 5 posiłków dziennie. Wtedy generalnie można jeść wszystko ale z umiarem. Ostatni posilek około godziny przed snem i raczej unikaj wtedy węglowodanów.
Co do porcji to w zależności od organizmu, aktywnosci fizycznej i tego co chcesz osiągnąc.
Królowa jest tylko jedna - Parsęta.

Zdrowy styl życia 2018/02/22 15:55 #177089

  • alanbelon
  • alanbelon Avatar
  • Online
  • Użytkownik
  • Posty: 541
  • Podziękowań: 136
Dużo się ru...szać,dużo spać i dużo łowić.tylko jak to pogodzić???
Za tę wiadomość podziękował(a): Shelac

Zdrowy styl życia 2018/02/24 23:28 #177130

  • J-A-C-E-K
  • J-A-C-E-K Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 881
  • Podziękowań: 640
MisiekMarek napisał:
Czy są tu jakieś osoby dbające o figurę i formę? Z chęcią przygarnę wszystkie rady, wskazówki, przepisy na dania dietetyczne itp.

Temat rzeka, trzeba się najpierw dokładnie określić, co chcesz uzyskać.
Generalnie, należy unikać białego chleba, słodyczy, ograniczyć spożycie soli, zacząć jeść warzywa, błonnik a przede wszystkim trzeba się ruszać.
Za tę wiadomość podziękował(a): grilse

Zdrowy styl życia 2018/02/25 11:57 #177132

  • Michał_84
  • Michał_84 Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 40
  • Podziękowań: 25
Trzy lata temu opierając się na różnych artykułach, filmach i forach uprościłem najbardziej jak można dietę redukcyjną opartą na okienkach żywieniowych. Typowe "żryj mniej" w moim przypadku. Przy wadze 96kg przy 182cm wzrostu ustawiałem sobie limit spożywania 1800kcal w ciągu 8h. Można mniej lub więcej kcal, najważniejsze jest trzymanie się liczby godzin.Minimalną jest niestety wersja 8h jedzenia i 16h głodówki. Liczbą kalorii produktów opierałem się na www.ilewazy.pl Przykład:
Śniadanie (8 rano) 600kcal
Drugie śniadanie (godz 11-12) 200kcal
Obiad (15-16) 1000kcal z racji ostatniego posiłku który musi wystarczyć aż do rana.
Trzeba ja po prostu dopasować pod siebie i swój tryb życia, pracy etc.
Wspomagałem się wodą i na kilka miesięcy zrezygnowałem też z alkoholu.
Efektem było -2,5kg w ciągu dwóch tygodni bardzo małym kosztem! Po jakiś 8 miesiącach ważyłem już 81. Najniżej zeszedłem do 78 w rok. To naprawdę nie jest ciężka dieta, a daje mega satysfakcje i super samopoczucie. Trzymam się jej do dziś z wyjątkiem dni w które biegam (zacząłem rok po wprowadzeniu diety), bo jak wiadomo spalone kalorię trzeba uzupełnić. Dzięki uprawianiu sportu mogę też pozwolić sobie na więcej rzeczy. Miałem tylko jeden kryzys na kilka dni po rozpoczęciu. Często organizm źle reaguje na drastyczne zmiany, bo ma gdzieś, że człowiek chce dobrze wyglądać. Jednak przetrwałem te dwa dni. Zaznaczę jeszcze, że od lat miewałem różne perypetie z żołądkiem. Jakiś miesiąc temu robiłem kontrolne badania. Wyszło, że w wieku 34 lat mam wiek metaboliczny 19-sto latka, a wyniki wręcz wzorowe.
Ostatnio zmieniany: 2018/02/25 12:33 przez Michał_84.

Zdrowy styl życia 2018/03/26 09:54 #177809

Własnie ja teraz postanowiłem trochę zmienić swoja dietę, bo chyba ostatnio przesadziłem nieco z tłustszymi potrawami. Słyszałem też, że ziemniaki nie są do końca polecane zwłaszcza gdy łączy się je z mięsem, dlatego szukając alternatywy trafiłem na tekst o kaszy www.kobiety.pl/fit/kasza-peczak-skladnik-diety-sportowca
Może spróbuję się do niej przekonać, bo jakoś zawsze byłem fanem ziemniaków. Zostaje jeszcze kwestia wprowadzenia większej aktywności do mojego życia, z tym już bywa różnie.

Zdrowy styl życia 2018/03/28 00:55 #177854

  • Dominik91
  • Dominik91 Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 898
  • Podziękowań: 894
Bzdury że ziemniaki tuczą, są kaloryczne i niezdrowe. Wszystko zależy od tego z czym je jesz. Jeśli z tłustymi sosami/smażone, puree z masłem i śmietaną to oczywiście, ale gotowany lub pieczony ziemniak z pewnością nie zaszkodzi. Warto ich używać w diecie ponieważ w przeciwieństwie do kasz/ryżu mają odczyn alkaliczny i odkwaszają organizm(podobnie jak inne warzywa). Dla porównania wartość kaloryczna 100g(1 woreczka) ryżu równa się około 400g ziemniaków. Wszystko zależy od umiaru.
Po drugie każdy rodzaj węglowodanów w połączeniu z większą ilością tłuszczów (a nie mięsa- białka) tuczy i nie ważne czy będą to ziemniaki, ryż czy jakakolwiek najzdrowsza kasza w połączeniu z tłuszczem, jeśli wyjdzie dodatni bilans kaloryczny, powoduje tycie.
Akurat jestem na diecie redukcyjnej od 1.5 miesiąca, ziemniaki jem praktycznie codziennie w którymś posiłku i zbiłem przez ten czas ok 4kg.
Jeśli chcesz wprowadzić dietę polecam zciagnąć sobie aplikacje fitatu na smartfon, przez kilka dni monitorować za jej pomocą jedzone produkty, następnie obciąć o powiedzmy 30%węglowodany złożone i maksymalnie ograniczyć cukry. Po powiedzmy 2 tygodniach takiej diety się zważyć i będziesz wiedział czy idziesz w dobrym kierunku.
Powodzenia
Królowa jest tylko jedna - Parsęta.
Za tę wiadomość podziękował(a): grilse, okonhel, wizio

Zdrowy styl życia 2018/03/28 17:26 #177861

  • Kamil_LFC
  • Kamil_LFC Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 23
  • Podziękowań: 5
Moim zdaniem Dominik ma rację. Jasne, że Kasza czy ryż to bardzo dobry wybór, ale nie oznacza to że na przykład ziemniaki na diecie są niewskazane. Zwłaszcza jak sie je odpowiednio przyrządzi. Wszystko z głową, a nic nie zaszkodzi. Ja od jakiegoś czasu jem sporo ryżu, ale chyba troche mi się przejadł. Chętnie przygarne jakiś fajny przepis na urozmaicenie.
Ostatnio zmieniany: 2018/03/28 17:27 przez Kamil_LFC.
Moderatorzy: Ediit, Tarkowski
Time to create page: 0.181 seconds